אני שכחן כרוני

כולם שוכחים פה ושם אך יש אנשים ששוכחים בתדירות גבוהה יותר: שוכחים פגישה שנקבעה, יום הולדת של חבר טוב, סיר על האש. אתחיל בשני הפתרונות היחידים שעובדים שאני מכירה – רישום ותזכורות.

רישום – הפתרון הוא בנאלי אך מורכב לעיתים ליישום. תרשמו כל מה שחשוב לכם לזכור, ששווה לטרוח כדי לא לשכוח. אין שיטות קסם לשיפור הזכרון – באימון נתאים שיטות רישום שונות שיהיו נוחות ומעשיות בשבילך.
תזכורות – הידד לטכנולוגיה. דבר מצוין. תזכורות בנייד, במייל, ע”י טיימר. חשוב להתאים את המשימה לתזכורת מתאימה וסבירה כדי שלא תתחילו להתעלם מהתזכורות הללו.

חשוב שלא תתמלאו ביקורת עצמית בכל פעם שאתה שוכחים – בפעם הבאה תעשו מאמץ לרשום, למצוא את הכלי המתאים שיעבוד בשבילכם, שיזכור בשבילכם. יהיו דברים שתשכחו, זה קורה וזה חלק מהחיים. על כמה משיטות הרישום והתזכורות תוכל לקרוא תחת “כלים” – הפתרונות בהחלט קיימים, נדרשת רק התאמה לאורח החיים שלכם, לצד פריסה של הדברים הנשכחים העיקריים.

כאן זה המקום לומר כמה מילים על פתקים – פתקים הם לא שיטת רישום והם הדבר הגרוע מכל. עדיף כבר לא לרשום מלדעת שרשמת איפשהו  ולהתחיל להפוך את הבית או התיק כדי לחפש. באופן אידיאלי רצוי שלא יהיה לך על השולחן או בבית פתקים ריקים בכלל. רשום הכל בדפדפת/מחברת מרוכזת ואם אתה חושש שהמחברת לא תהיה לידך אז שים אחת בעבודה ואחת בבית. יש מצבים נדירים בהם פתקים מתאימים אך זה דורש את אישורה של המאמנת:) כי לרב זה יוצר כאוס גדול יותר.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *