הסטודנטים שמגיעים אליי הם לרב אנשים שהלימודים הכניסו אותם לסחרחרת קשיים שטרם נתקלו בה קודם. לעיתים מדובר גם בתלמידים מצטיינים אבל משהו השתבש בדרך. חלקם נכשלים בקורסים רבים, אחרים גוררים זמן רב את התואר הראשון, אחרים נתקעו עם התזה וחלקם הם סטודנטים ישראלים לדוקטורט בחו”ל המעוניינים לשפר את ניהול הזמן שלהם ונוח להם לעבוד בשפה העברית (עימם אני עובדת בסקייפ ובפגישות בארץ כשהם באים לבקר).

הפרעת קשב, פרפקציוניזם, צורך עז להרשים, המנעויות, דחיינות –  לכל אלה ועוד יש השפעה על התפקוד במסגרת לימודית. בחלק מהמקרים אופי העבודה הוא פרוייקטלי (ליווי לסיום תזה או תואר שלא נגמר) ולעיתים זהו ליווי אקדמי למתן כלים לאורך תקופת לימודים או סימסטר.

סיימתי עם אנשים רבים מאד תארים ותזות לאורך השנים ורגעי הסיום האלה הם ללא ספק רגעים מתוקים של סיפוק עמוק. במקרים רבים זה לא היה קל, עבדנו באמת קשה ביחד תוך תקשורת אינטנסיבית בין הפגישות במיילים, סמס והתמודדות משותפת ברגעי ייאוש – והצלחנו. מסגרת לימודים מעמתת אנשים רבים עם דברים רבים ולא פשוטים, אך במרבית המקרים הלימודים באמת שווים את זה.

 אם אתם סטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז, אתם זכאים להרבה כסף ותמיכה מהביטוח הלאומי. מעטים יודעים זאת, וחבל.  המלגה הזו מכסה גם תמיכה אקדמית שתוכלו לקבל ממני או מאנשי מקצוע דומים. על ביטוח לאומי קראו עוד כאן 

למרות שאני אוהבת מאד עבודה אחד על אחד, יש כוח גדול מאד גם לקבוצות. בשנים האחרונות אני עורכת סדנאות לסטודנטים עם הפרעת קשב של המכללה למנהל, ואני שמחה לחזור לשם שנה אחר שנה לתת מן הידע והניסיון שצברתי על הדברים החשובים באמת בתפקוד של סטודנטים.